Samenvatting

De revolutie is aan de gang, stelt Christophe Hamal - We versnellen het kredietopeningsproces met OneSpan - Een grootse editie die zal blijven nazinderen - De Buy Way Partner Day 2019 in enkele beelden
De revolutie is aan de gang, stelt Christophe Hamal
De digitale revolutie, de vierde industriële revolutie eigenlijk, is een feit. Niet merkbaar voor sommigen. Maar anderen voelen er duidelijk de gevolgen van. Wij, wij hebben ervoor gekozen het initiatief te nemen.

Meer dan twee jaar geleden heeft onze onderneming beslist om de koe bij de horens te vatten en actie te ondernemen. Vrijwillig, niet onder dwang, om onze eigen road map uit te stippelen. Dit vertaalt zich vandaag in een ambitieus actieplan, innoverende realisaties en een unieke positie in de sector van de oplossingen voor financieringen in België. En waarschijnlijk in Europa.


Sterke bevindingen en ontwrichtende standpunten

Deze revolutionaire benadering is gebaseerd op sterke bevindingen en standpunten die resoluut breken met een conventioneel gedachtengoed. 70% van de verkopen gebeuren nog steeds in een verkooppunt. Het aandeel van e-commerce is dus 30%. Maar de consument verandert constant van verkoopkanaal. Het zijn niet langer de banken of de retailers die de consumenten beïnvloeden. Maar de GAFA's. (Google, Apple, Facebook, Amazon/Alibaba)

Een financiering, enkel als betalingsmiddel op het einde van het traject, is duur. Daarom moet het in het begin van het verkoopproces worden voorgesteld. Met als doel de gemiddelde korf te verhogen. Dit geldt zowel online als offline. Maar de aanpak verschilt afhankelijk van het kanaal. Een financiering is geen one-shot. Het is een essentieel onderdeel voor een ecosysteem die herhaalaankopen zal stimuleren. En de klantenbinding zal versterken. Een financiering kan dus een bron van inkomsten zijn. En niet louter een operationele kost. Process dat nog kan worden versterkt met het gebruik van artificiële intelligentie. We hebben enorm veel gegevens in onze databases. Dit kan ons helpen om de aankoop van een klant te anticiperen. En deze te plannen met onze partners-retailers.


Zelfde oplossingen en tevredenheid, zowel online als offline

"Buy Way implementeert sinds begin dit jaar zijn verschillende nieuwe oplossingen bij zijn partners," vertelt ons Christophe Hamal, CEO van Buy Way. “Vandaag gebruiken meer dan 40% van de aangesloten winkelpunten e-origination. Dit betekent dat ze een contract voor 100% digitaal kunnen invullen en laten tekenen door de klant. Dus geen papieren contract meer en minder dan 10 minuten om het dossier, met het financieringsvoorstel, samen te stellen. Dit is offline.

Maar online kunnen de retailers, waarvan de klanten over een betaalkaart van de keten beschikken, de financieringsmogelijkheden integreren in hun webshop. Zo kan de klant in alle rust beslissen hoe hij zijn aankoop gaat financieren. In functie van zijn mogelijkheden en behoeftes. Zoals hij dat vandaag in een fysieke winkel kan doen."

"De volgende stap voor Buy Way is het aanbieden van de zelfde oplossingen zowel online als offline. Dit betekent dat een klant, die nog geen betaalkaart van de keten heeft, online een aankoop kan verrichten, samen met een financieringsaanvraag. De aanvraag wordt quasi onmiddellijk behandeld. Volledig paperless. En de onlineretailers kunnen nog steeds hun basisbelofte waar maken. “Vandaag besteld. Morgen geleverd." Met daarbij een verantwoorde financiering," concludeert Christophe Hamal.
Spacer
Hebt u een vraag?
Contacteer ons op het adres partnersnews@buyway.be
Join us on ...
Linked In™
Facebook
Twitter