Samenvatting

Buy Way lanceert vanaf februari de volledig digitale financiering van online aankopen - Bescherming van gegevens: meer dan enkel de GDPR toepassen - Apple Pay by Buy Way: coming soon - Buy Way Partner Day: Save the date
Buy Way lanceert vanaf februari de volledig digitale financiering van online aankopen
Innoverende omni-channeloplossing voor online aankopen op krediet geven Belgische retail een boost

Buy Way, Belgisch marktleider voor de financiering van aankopen in de winkel, geeft vanaf februari bestaande klanten de mogelijkheid om, net zoals in een fysieke winkel, bij een online aankoop te beslissen of ze hun aankoop in één keer betalen of op krediet wensen aan te kopen. Buy Way, dat reeds meer dan 30 jaar actief is op de Belgische markt, kondigt hiermee een nieuwe en unieke gedigitaliseerde betaalmogelijkheid aan op de Belgische markt. Sinds het bedrijf in 2010 onafhankelijk werd, financierde het Belgische klanten voor meer dan 3 miljard euro.


Groei e-commerce vraagt om nieuwe digitale betaalmogelijkheden

De Ecommerce Foundation berekende dat de Belgische online consument in 2018 gemiddeld maar liefst 1.700 euro zou besteden. Ongeveer 53% van de Belgische bevolking kocht vorig jaar minstens één product online. Het totale bedrag van de Belgische online aankopen bedroeg in 2018 ongeveer 12 miljard euro. Buy Way werkt samen met 200 partners – retailers in België, die de nieuwe oplossing kunnen aanbieden. Het bedrijf wil hiermee bijdragen aan de uiterst snelle evolutie die de Belgische retailers moeten doormaken om zich aan te passen aan de noden van hun klanten die steeds vaker online kopen.

De lancering van deze nieuwe betaalmogelijkheid zorgt ervoor dat de 500.000 Buy Way klanten ook online via een beveiligde transactie kunnen genieten van de voordelige financieringsmogelijkheden die vandaag in de winkel beschikbaar zijn. Consumenten kunnen online producten en diensten kopen op de website van de retailer waarvan ze een actieve betaalkaart hebben. Deze unieke oplossing is nieuw voor de Belgische markt. Indien de consument ervoor kiest om de aankoop te financieren dan kan hij via een simulatie een overzicht krijgen van de maandelijks af te betalen aflossingen en krijgt hij duidelijke informatie over het totale af te betalen bedrag. Dit overzicht was tot nu toe enkel beschikbaar bij een aankoop in de winkel.

"Ons bedrijf is altijd een pionier geweest in innoverende betaalmogelijkheden", legt Ugo Setti, Chief Commercial Officer bij Buy Way, uit. "Samen met onze partners gaan we op zoek naar oplossingen die hen helpen om op elk vlak klaar te zijn voor de verdere groei van e-commerce in België. Fysieke winkels blijven belangrijk, maar de consument verwacht online nu éénmaal dezelfde dienstverlening als in de winkel en daar willen we de consument en onze partners mee helpen." "Buy Way heeft de voorbije jaren grote investeringen gedaan in een doorgedreven digitalisering van alle bedrijfsprocessen. Vandaag zijn we eerder een Fintech dan een traditionele financiële speler, en deze innovatie is maar het begin van een aantal innovaties die we in de komende maanden zullen introduceren in België." vervolgt Christophe Hamal, Chief Executive Officer.

Spacer
Hebt u een vraag?
Contacteer ons op het adres partnersnews@buyway.be
Join us on ...
Linked In™
Facebook
Twitter