Let op, geld lenen kost ook geld.
Je hebt reeds een dossier

Stel je vraag


De grootte van het bestand mag niet groter zijn dan 2 Mb. Enkel de volgende formaten worden aanvaard: .pdf, .doc, .xls, .txt, .jpg, .png.

Ben je nog niet klant of heb je reeds een kredietaanvraag ingediend?

Wist-je-datjes

  • Ik wens mijn kredietlimiet te verhogen

    Hoe voer ik een kredietaanvraag in?

    Om een kredietopening aan te vragen kunt u:

    • - Het kredietaanvraagformulier online invullen op de pagina's besteed over onze Mastercard, Buy Way Line en Lening op afbetaling;
    • - Bellen naar het nummer 02 320 25 98, van maandag t.e.m. vrijdag, van 8.30u tot 17u. Een Buy Way-medewerker zal samen met u uw aanvraag behandelen.

    Indien u een kaart wenst aan te vragen van een van onze partners, dan kan dit steeds in de desbetreffende fysieke winkelpunten.
  • Ik wens een storting te krijgen van het beschikbaar saldo

    Hoe vraag ik een storting op mijn bankrekening aan?

    Met uw kredietkaart of uw Buy Way Line kunt u ook een bepaald bedrag overschrijven naar uw bankrekening.(1)(2) Voor de kredietkaarten zijn er transactiekosten van 1% van het bedrag, met een minimum van €4,50, van toepassing.

    U kunt uw overschrijving aanvragen:

    • - via onze website door hier te klikken;
    • - via uw Buy Way Homebanking-account (hier klikken om uw identificatienummer terug te vinden of te verkrijgen);
    • - via Buy Way Mobile (beschikbaar op Google Play en de App Store);
    • - telefonisch door te bellen naar 02 320 25 98, van maandag t.e.m. vrijdag, van 8.30u tot 17u;
    • - via de Phone Express door te bellen naar 02 320 09 67 (beschikbaar 7/7d en 24/24u).


    (1) Onder voorbehoud van het goede verloop van je dossier en van een toereikend beschikbaar bedrag.
    (2) Het bedrag zal op uw bankrekening staan binnen de twee werkdagen na uw aanvraag.
  • Ik wens meer info over de nulstelling van mijn kredietlijn
    De kredietopeningen van onbepaalde duur die door Buy Way worden voorgesteld in België zijn onderworpen aan de wettelijke verplichting van nulstelling.

    Deze video legt u uit wat de nulstelling betekent:

  • Ik wens meer info over mijn Homebanking

    Hoe ontvang ik mijn toegangscodes voor de Homebanking?*

    U beschikt nog niet over een Buy Way Homebanking identificatienummer?

    U kunt dit identificatienummer, samengesteld uit 8 cijfers, terugvinden op uw maandelijks overzicht, of in de e-mail met de mededeling van uw beschikbaar saldo op uw Buy Way Mastercard of Buy Way Line die u wekelijks ontvangt indien u hiervoor gekozen hebt.

    Indien u uw identificatienummer niet terugvindt, kunt u er een aanmaken door de volgende stappen te volgen:

    1. Klik hier om naar onze beveiligde pagina te surfen, klik vervolgens op Ik heb nog geen identificatienummer en vul de nodige gegevens in:
    - uw dossiernummer;
    - uw geboortedatum;
    - uw e-mailadres.

    2. Klik op 'Verzenden'.

    3. U dient vervolgens een paswoord te kiezen van minimum 8 karakters, bestaande uit cijfers en letters.

    De volgende karakters zijn niet toegestaan: ! ' # $ < > [ \ ] ^ ` { | } ~ § ¨ ² µ
    Uw paswoord mag geen 4 identieke opeenvolgende karakters bevatten.

    Opgelet: gelieve uw paswoord goed te onthouden, het nergens te noteren en het aan niemand door te geven.

    4. U ontvangt per e-mail uw identificatienummer.

    Na de ontvangst van uw identificatienummer kunt u onze Homebanking gebruiken door u aan de hand van uw identificatienummer en uw gekozen paswoord in te loggen.

    Deze gegevens dient u bij elke verbinding in te geven.

    * De Buy Way Homebanking is uitsluitend beschikbaar indien u een kredietcontract van onbepaalde duur hebt onderschreven (kredietkaart en/of Buy Way Line).
  • Ik wens de gegevens van mijn dossier te wijzigen

    Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen (adres, bankrekening, enz.)?

    Indien uw persoonlijke gegevens niet correct zijn, herinneren wij u eraan dat u, overeenkomstig de algemene voorwaarden van uw kredietcontract, verplicht bent om ons hiervan onmiddellijk en schriftelijk te informeren. Gelieve de nodige bewijsstukken bij uw schrijven toe te voegen.

    • - Adreswijziging: een bewijs van het gemeentehuis of een energiefactuur;
    • - Verandering bankrekening: een kopie van de voor -en achterkant van uw nieuwe bankkaart en van uw identiteitskaart.

    U kunt een wijziging aanvragen en ons deze documenten opsturen:

    • - Per post :
    Buy Way Personal Finance
    Boudewijnlaan 29 bus 2
    1000 Brussel
    België
  • Ik wens meer info over mijn domiciliëring

    Hoe kan ik mijn domiciliëringsopdracht activeren/desactiveren?

    • Activatie van uw domicilëringsopdracht:
      U kunt uw aanvraag tot activatie van uw domicilëringsopdracht indienen:
      • per post:
      Buy Way Personal Finance
      Boudewijnlaan 29 bus 2
      1000 Brussel
      België.


    • Desactivatie van uw domiciliëringsopdracht:
      U kunt uw domicilëringsopdracht op elk moment laten stopzetten door ons een schriftelijke aanvraag op te sturen:
      • via ons online contactformulier;
      • per telefoon.
  • Ik wens mijn dossier op te zeggen

    Hoe kan ik mijn Buy Way-kredietopening afsluiten?

    De opzegging van uw kredietopening van onbepaalde duur, zoals uw Buy Way Line of uw kredietkaart (uitgezonderd Prepaid), moet altijd schriftelijk gebeuren, overeenkomstig de algemene voorwaarden van uw contract in het artikel VII.98 § 1 van het Wetboek Economisch Recht.

    De opzegging moet ons gecommuniceerd worden per brief (Buy Way Personal Finance, Boudewijnlaan 29 bus 2, 1000 Brussel), of via ons online contactformulier met vermelding van uw naam, voornaam en dossiernummer dat zich op je Homebanking bevindt of op alle brieven of e-mails die u van Buy Way ontvangt. Enkel de ondertekenaar van een krediet kan de overeenkomst opzeggen.

    U kunt op elk moment en zonder kosten uw contract beëindigen mits een opzegtermijn van één maand. Elke opzegaanvraag is echter definitief en uw kredietopening zal geblokkeerd worden wanneer Buy Way uw brief heeft ontvangen. Indien u zich nadien zou bedenken, zult u een nieuwe kredietaanvraag moeten doen.

    De eerste dag van de eerstvolgende maand na de ontvangst van uw aanvraag begint uw opzegtermijn te lopen. Als we uw opzegbrief bijvoorbeeld ontvangen op 2 april 2019, eindigt uw opzeg op 31 mei 2019. Aan het einde van die periode zal het volledige verschuldigd bedrag terugbetaald moeten geweest zijn om uw krediet af te sluiten. Als dit niet het geval is wordt de totale schuld opeisbaar en word je bovendien geregistreerd bij het negatieve luik van de Centrale voor Kredieten aan Particulieren (CKP) van de Nationale Bank van België (niet van toepassing op schulden van minder dan 25 EUR).

    U kunt uw saldo telefonisch opvragen door één van onze medewerkers op te bellen of op uw maandelijks overzicht terugvinden, of deze raadplegen op uw Homebanking of Buy Way Mobile.*

    * Huidig beschikbaar bedrag onder voorbehoud van eventuele contractuele kosten en intresten die blijven lopen tot de volledige aanzuivering van het saldo, van eventuele transacties die nog moeten worden geboekt of van lopende domiciliëringsopdrachten.
menu
VEELGESTELDE VRAGEN

Heb je al een kijkje genomen naar onze veelgestelde vragen?
Je vindt er allerlei info terug en misschien ook een antwoord op jouw vraag.