Let op, geld lenen kost ook geld.

HULP > Phishing

Wat is "phishing"?

Phishing is een praktijk die door fraudeurs wordt gebruikt door zichzelf rechtstreeks in contact te brengen met u om vertrouwelijke informatie van u te verkrijgen en deze vervolgens op frauduleuze wijze te gebruiken. Phishing is vaak bedoeld om uw kredietopening te gebruiken zonder uw medeweten.

Oplichters aarzelen niet om angst te proberen te creëren door over een inbreuk op de beveiliging te praten en u te dwingen snel te reageren of meerdere gevolgen te riskeren. Fraudeurs bieden u een snelle en gemakkelijke oplossing waarvoor ze u vragen om uw privécodes en/of codes die u op uw mobiele apparaat hebt ontvangen, door te geven.

Laat u niet misleiden en blijf alert!

Of het nu per telefoon, e-mail, post, sms of iets anders is, Buy Way zal u nooit vragen om codes in verband met het gebruik van uw kredietopening of codes in verband met de installatie van de applicatie door te geven aan derden. Deze codes zijn vertrouwelijk en mogen in geen geval aan iemand worden meegedeeld.

Hoe te handelen bij phishing?

U kunt een verdacht telefoontje, sms, post of e-mail ontvangen van een fraudeur die zich voordoet als een Buy Way-agent die u om vertrouwelijke informatie vraagt met betrekking tot uw kredietopening of codes met betrekking tot de installatie van applicaties van derden. Als dit het geval is, deel uw codes dan NOOIT met iemand anders, onderneem geen handeling met de persoon en neem rechtstreeks contact op met Buy Way. Samen zullen we dit verifiëren en correctafhandelen.

Onze diensten blijven ter uw beschikking op het nummer 02 / 250.17.37 (maandag tot vrijdag tussen 8u30 en 17u; met uitzondering van feestdagen). We zijn ook te allen tijde bereikbaar via ons contactformulier dat beschikbaar is op de website www.buyway.be .

U denkt dat u het slachtoffer bent geworden van phishing?

Ondanks uw waakzaamheid denkt u dat u het slachtoffer bent geworden van phishing met betrekking tot uw kredietopening? Handel onmiddellijk:
  • Laat uw Buy Way-kredietkaart blokkeren door contact op te nemen met het Buy Way Blocking Center via het telefoonnummer 02 209 81 00 (7 dagen per week, 24 uur per dag).
  • Wijzig het wachtwoord voor alle transactiewebsites en sociale netwerken die u gebruikt.
  • Verzamel alle informatie over de situatie (e-mails, telefoonnummer, schermafbeelding / screenshot, enz.) en stuur het allemaal naar fraude@buyway.be.
Geen antwoord gevonden op uw vraag?
Ons contactformulier staat tot uw beschikking voor verdere vragen of inlichtingen.